Właściwości i zastosowanie zwykłych blach ze stali konstrukcyjnej zgodnie z EN 10025-4

Drobnoziarniste blachy ze stali konstrukcyjnej wyróżniają się podwyższoną wytrzymałością, zwłaszcza w niskich temperaturach (próby udarności przy -50 ℃), doskonałą spawalnością i wytrzymałością mechaniczną, co jest określony przez proces produkcji, w szczególności przez walcowanie termomechaniczne. Powoduje to efekty synergiczne, takie jak zwiększenie wytrzymałości materiału bez utraty ciągliwości. Blachy ze stali konstrukcyjnej, których wymagania techniczne określa norma EN 10025-4, nadają się do gięcia, karbowania, obrzeża i obrzeża na zimno.

Ich właściwości gwarantują wydajną przetwarzalność i oferują szeroki zakres zastosowań. Zwykłe blachy ze stali konstrukcyjnej zgodne z normą EN 10025-4 nadają się zarówno na wymagające konstrukcje stalowe, jak i jako elementy nośne. Wykorzystasz je w mocno obciążonych częściach konstrukcji spawanych, np. przy budowie mostów, produkcji rurociągów czy zbiorników magazynowych lub wodnych. Znajdują zastosowanie w wielu branżach.

Wybierz z szerokiej gamy rozmiarów.

Blachy dostarczamy w następujących wymiarach:

  • długość: maks. 18 000 mm,
  • szerokość: 1000-3200mm,
  • grubość: 5-100 mm,
  • waga: maks. 12 500 kg.

Podane wymiary są tylko przybliżone. Uzyskany wygląd zależy od kombinacji poszczególnych parametrów i specyfikacji materiału. Po uzgodnieniu jesteśmy w stanie wyprodukować blachy do długości 21 000 mm i grubości 200 mm.

Równoznaczne oznaczenie stali

EN 10025-4 EN 10113-3 SEW 092
Jakość S275M S275M -
Jakość S275ML S275ML -
Jakość S355M  S355M QStE 380TM
Jakość S355ML S355ML -
Jakość S420M S420M QStE 420TM
Jakość S420ML S420ML -
Jakość S460M S460M QStE 460TM
Jakość S460ML S460ML -

Podstawowe charakterystyki poszczególnych cech

Marka stali Minimalna granica plastyczności
ReH2) [MPa]
Granica wytrzymałości
Rm [MPa]
Minimalna plastyczność
[%]
Minimalna praca udarowa
KV [°C/J]
CEV maks.1) Grubość
[mm]
S275M/1.8818 275 370-530 24 −20/40 0,34 8-40
S275ML/1.8819 275 370-530 24 −50/27 0,34 8-40
S355M/1.8823 355 470-630 22 −20/40 0,39 8-40
S355ML/1.8834 355 470-630 22 −50/27 0,39 8-40
S420M/1.8825 420 520-680 19 −20/40 0,43 8-40
S420ML/1.8836 420 520-680 19 −50/27 0,43 8-40
S460M/1.8827 460 540-720 17 −20/40 0,45 8–303)
S460ML/1.8838 460 540-720 17 −50/27 0,45 8–303)

 

  1. Obowiązuje dla grubości do 63 mm, większe grubości zgodnie z normą
  2. Obowiązuje dla grubości do 16 mm, większe grubości zgodnie z normą
  3. Większa grubość do 150 mm po uzgodnieniu

Realizacja

Most kolejowy w Tulln w Austrii

Jest to unikatowa konstrukcja mostu kolejowego o długości 440 m nad Dunajem, który jest dodatkowo wzmocniony dla bardzo ciężkich ładunków.
Rok realizacji: 2007-2008.
Zużyty materiał: ok. 1320 ton arkuszy.

Most kolejowy w Tulln w Austrii

most2
most
Jest to unikatowa konstrukcja mostu kolejowego o długości 440 m nad Dunajem, który jest dodatkowo wzmocniony dla bardzo ciężkich ładunków.
Rok realizacji: 2007-2008.
Zużyty materiał: ok. 1320 ton arkuszy.

Ta strona korzysta z plików cookie

Ta strona korzysta z plików cookie w celu świadczenia usług, personalizacji reklam i monitorowanie ruchu. Dalsze korzystanie z tej strony zgadzasz się z wykorzystaniem plików cookie. Więcej informacji

Ustawienia plików cookie

Twoja prywatność jest ważna. Możesz wybrać spośród poniższych ustawień plików cookie. Więcej informacji